Gadis Baju Merah

Saturday, March 19, 2011

Budak #2

Hari yang ditunggu oleh semua pelajar tahun 6.
keputusan UPSR akan diumumkan hari ni.
Oh takutnye aku.
Aku tak penah mengimpikan dapt 5A.
sbb aku kan bodoh. tulisan buruk mcm sampah.
aku kan nakal. asyik nak buli stident baru je.


aku maseh ingat.
aku buli seorang budak. 
name die Am Kari.
ow. muka nk jambu.
mmg siap la kene buli ngn geng2 aku.


bleh plak aku g kutip cicak yg ade.
then letak dlm pensil box die.
mmg menjeritla dia. pdn muka kau.
ade jugak kami pedajalkan die sbb masuk2 je teros dpt jd pengawas.
mmg hangen la.
pstu muka nak baek. nak jd anjeng sekolah la tu.
maafla para pengawas.
aku selalu menggelarkan anjeng sekolah.
oh jahatnye mulut aku.
maaf. bukan anjeng la.
ape ek name sedap skit.
Kaki Ampu la cm sopan skit.
kami leh plak letak gam kat kerusi dia.
pastu gelak ramai2. cam hantu syaiton seme kan.
itulah kami.
Farah.Amira.Fahzan.Fir


persetankan scene itu.
buat dosa je.


oh. Tkutnya.
hari result kuar.
tapi aku still muka selamba.
time tu ade jamuan akhr tahun la.
aku lepak2 ngn member aku.
pastu dtg plak Cikgu A kat kami.
die just ckp diantara korang ni ade yg dpt 5A.
so masing tuduh menuduh la.
eh kau la yg dpt., kau la.
msg2 semua tak nk caya.


pukul 11.
Guru penolong kanan. Cikgu Y panggil suruh beratur kat ofiz.
ambek result beb.
nama aku yg ke 5.
so aku masuk dgn baca doa.


"Ya Allah, aku hanya berserah."


Cikgu Y : Tahniah Farah. Awak dapat 5A. Walaupun awak nakal. Macam2 kes awak buat. Tapi saya bangga dgn awak.


Aku terpinga-pinga. Tapi aku cuma melompat  bersama Puan Y.
oh cukup Cikgu Y. jgn lompat lagi. tak sopan.


Aku : Terima Kasih cikgu.


kuar je ak dr ofiz. Teros ak wat muke blur. then ak jerit. "I GOT 5A"
gila riak aku.
bangga shial
rasa tak sbr nak balek. nk bg tau mak aku

2 Comments:

Blogger kaem said...

hahahhaha...ak pgawas dlu weh....tp ade certain2 la mcm anjeng skolah...xseme...kah2..

March 25, 2011 at 4:05 PM  
Blogger sanvirus said...

yela. farah bukan name sebnr pon pengawas. tp tak hanjeng la

March 25, 2011 at 10:34 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home